Joga Nidra – meditacinė praktika gulint

Joga Nidra praktika pagal Radža Jogą.

Praktika skirta atpalaiduoti gilias įtampas kūne; per minimalų laiką maksimaliai pailsinti kūną ir protą; transformuoti įsitikinimus ir emocijas; atsikratyti perdėto miegojimo įpročio.

Kad Joga Nidra, kaip ir visos kitos Jogos praktikos duotų ilgalaikį rezultatą, būtina kasdienoje praktikuoti:

– Ahimsa – prievartos atsisakymas prieš bet ką, tame tarpe santykyje prieš patį save ir prieš esančią natūralią tvarką pasaulyje.

– Satja – melo atsisakymas, pirmiausia nuo saviapgaulės.

– Astėja – atsisakymas siekio užvaldyti tai, kas jums nepriklauso; nevogimas. – Aparigraha – nekaupimas.

– Brahmačarija – susilaikymas, atsisakymas nuo pasidavimo savo aistroms, jausminiams, seksualiniams norams ir silpnybėms;

– Šauča – reiškia sąmonės ir kūno švarą. turima omenyje žmogų supančios aplinkos švara, kūno ir drabužių švara, o taip pat sąmonės, minčių ir žmogaus vidinio pasaulio švara. Kitaip tariant, žmogus turi dėti pastangas, palaikant švarą, ramybę ir aiškumą trijuose lygmenyse – fiziniame, energetiniame ir dvasiniame.

– Tapasas. Nuolatinė atkakli treniruotė. Asketizmas ir savidisciplina.

– Santoša – pasitenkinimas. Pasitenkinimas tuo, ką turi šiuo momentu.

– Svadhjaja – Savišvieta.

– Išvara Pranidhana – Nuopelnų paskyrimas Aukščiausiajam.